Selasa, 4 September 2007

piluku di suatu ketika

tingginya harapan pada diri membuatkan diri rasa tak senang hati. diri sedar diri juga..diri bukanlah yang terbaik untuk dijadikan harapan. tapi diri terfikir,dulu pernah diri tolak seseorang disebabkan harapan yang ingin diletakkan pada diri. kali ini rasanya walaupun diri tak semampu yang disangka, tapi diri akan cuba buat yang terbaik. bukannya nanti diri seorang diri,tentu ada yang Allah kirimkan sebagai pembimbing untuk diri.

diri tak tau nak buat apa sekarang..tiga hari lepas diri tak terasa nak menangis tapi hari ni air mata dah jadi murah. walau masih tak dititiskan tapi sentiasa bergenang aje..diri terasa nak mengadu kat seseorang tapi orang yang cuba dihubungi semuanya tak berjawab..hmm rasanya Allah suruh diri mengadu lebih banyak kat Dia terlebih dulu sebelum mengadu kat manusia. bukan ke sebelum ni diri selalu rasa hanya pada Allah lah tempat pengaduan yang paling efektif?

astaghfiruLlah..banyak lalai rupanya diri ni.rasanya 2 minggu ni diri kurang dekat diri pada Allah,ni rasa macam dah kering sangat hati ni dari kasih Allah..kenapa lah mujahadah diri masih selalu tak dapat disempurnakan?kurang ikhlas ke diri ni?atau terlalu megah dengan diri sendiri?ada tiga tanda kejahilan:megah dengan diri sendiri,banyak berkata perkara tak berfaedah dan menyuruh orang melakukan sesuatu sedangkan diri sendiri tak melakukannya.

bila dah jahil tapi perasan tak jahil,kan ke susah nak baik pulihnya?rasanya macam semua tanda kejahilan tu ada pada diri ni..isk isk..sedihnya hati sekarang.

ya Allah,tolonglah hambaMu ini.anugerahkan diri dengan cintaMu Allah sehingga tiada cinta yang paling didambakan kecuali cintaMu dan cinta yang mendekatkan diri padaMu.

ya Allah, aku memohon padaMu..anugerahkan daku cintaMu dan cinta orang yang mencintaiMu..juga cinta orang-orang yang bercinta keranaMu.. cinta yang akan mendekatkan lagi daku pada cintaMu..cinta yang ikhlas hanya kepadaMu..cinta yang menambahkan iman di dada..cinta yang membawa daku ke syurgaMu..amin

1 ulasan:

annas berkata...

semoga petunjuk jalan kali ni diredhaiNya ;)