Rabu, 29 Ogos 2007

curi masa

hari ni very busy.ada jamuan untuk adik2 PLPDT yang akan berangkat ke luar negara bulan depan..tak semena2 ditaklifkan untuk beberapa kerja..tapi takpe,lagipun sekarang ni dah jadi surirumah sepenuh masa..lebih banyak punya masa dari orang lain..

menu untuk hari ni..
1) nasi putih
2) sup tulang
3) ayam masak merah
4) ikan kering
... dan dengar2nya ada yang nak bawak budu n tempoyak.sedap tuu..

hehe..teringat pulak masa gi KL hari tu..ada adik tu tanyakan apa petua guna boleh buat kulit muka akak nampak cantik?ish..ish..camne nak jawab ni?very easy dik,rajin2 la makan budu!!kihkihkih

selalu orang tanye gitu..nape la asal nampak muka aku je,tu la soalannye..asal nak soal aku je,mesti sentuh tang muka ni..napeeee????nak kata cantik sangat,tak de la..(memang biasa je pon)...tapi dah banyak kali aku jawab suruh makan budu..terkezut depa..padan muka,suka sgt nanye org gtu..ingat aku tak malu ke dengan soalan tu..seme org pandang wajah aku bila dgr soalan tu..kan ke malu,bila yg pandang cakap..takde la lawa sgt..isk isk..

tapi walau camanapun,abang selalu pesan sejak kecik lagi..dik,ko jgn pakai pembersih muka ke pencuci muka ke..nanti ko terlupa pakai sekali @ dah takde duit lg nak cari supply nye..mahu bertompok2 muka ko,dik..guna air sembahyang je la dik,untuk naikkan seri muka tu..insya Allah wajah ko akan bercahaya..

so,in the end..aku tak habis duit beli barang2 tu..tak habis duit jgk utk beli bedak muka..bedak yg aku selalu pakai pun cuma bedak baby je..dulu waktu baru2 meningkat remaja,bedak baby aku 1 botol tahan 3 tahun (wah!!dahsyat tuuu)..hehe

hari tu ada terbaca,org dulu2 guna beras pulut buat bedak muka..muka pun jadi licin..tengok la dulu,bila2 senang aku try..tapi kan,kalau wajah aku putih,licin sekali pun..kalau hati masih kotor tentu tak guna kan?...

fikir..fikir..

4 ulasan:

kakLuna berkata...

ye..betul tu..rahsia kecantikan ialah kerana hati yang bersih..

Tanpa Nama berkata...

kita dah ada pembersih muka semulajadi yg bukan je free tp dpt pahala lg, xpayah susah2 nk beli produk mahal2 utk jadik cantik.

tol x?

:)

~inilah saya~ berkata...

Salam ukhwah kak..

annas berkata...

~kak luna
tapi tak ramai yg amik berat psl 'kosmetik' utk hati,kan?huhu

~sitilina
betol..setuju sesangat.. :-)

~inilah saya
salam ukhwah juga..