Ahad, 26 Ogos 2007

adik termanja..



adik 'ter'manja..bukan dia saje2 nak jadi manja tapi dah semua orang 'memanjakan' dia,maka jadilah dia seorang yang manja..tapi tu citer lama,citer 10 tahun lepas..sekarang ni adikku yang satu2nye tu dah tak berapa manja..dah pandai kawal emosi..so,sekarang la time nye aku nak ambik giliran..hehe..

semenjak kecik tak penah terpisah dgn dia (mungkin sbb jarak kelahiran yg dekat)..sekolah taski sama2,madrasah sama2,maahad sama2..tetiba dia nak pi universiti yg lain..mengenangkan dah terlalu lama jadi kembar lain tahun dgn dia,so aku tekan signal masuk ke persimpangan yg lain..terbang ke tanah yg lain dari tempat yg dia pi..



dan hari ni,aku terpisah lg dari adik manjaku nih..dah besar panjang,dah boleh berdikari sendiri..kurelakan dia mencari rezeki di negeri orang..(awat sastera semacam nih!)..dan semalam bila aku call dia,dia dah datang buat semakan kat blog aku yg satu lagi tuh..alaaaa..ingat nak rahsiakan..hehe..

borak punye borak..citer punye citer..dia dah mengingatkan aku pada sesuatu..takk..banyak..

sebenarnye banyak projek yang aku nak buat kebelakangan ni tapi semua dah jadi angan dalam mimpi aje..nak buat barang2 utk lajnah ekonomi persatuan,nak habiskan terjemahan,nak sempurnakan tulisan2..nak kawin..hahaha



terbaru,nak completekan senarai silsilah nama2 kaum kerabat aku yang tak berapa nak boleh dikira dah tuh..fui!mau terbengkok tangan..tapi harap2nye lepas nih boleh berjumpa dgn mereka2 yg punye pertalian darah tapi dah terputus hubungan..mana la nak tau,seramai2 tu yang menjelajah dlm alam komputer ni..takkan la takde kaum kerabat aku mana2 sorang,kan?



'ala kulli hal pun..semoga aku diberi ruang masa dan kerajinan (yg paling penting nih)untuk siapkan semua projek2 'mega' nih..cheeewaaahhhh..



Ya Allah,aku berlindung denganMu dari sifat keluh kesah dan sifat malas..

Tiada ulasan: