Ahad, 11 November 2007

berlalu syawal

syawal beransur pergi..

seminggu di ibunegara,ilmu seharian yang dikutip cukup berharga..ilmu berhadapan dgn gelagat si kecil bukan suatu yang remeh kerana tiap yg dihadapi adalah hikmah yang diberi..

bagaimana hidup seharian org lain,itu aku tak pasti..tapi semakin hari berlalu,semakin terasa kesibukannya pada aku..makkkk!!!bilik macam tongkang pecah..kalau hasil dari kerja sendiri,tak lah terasa tension sgt..sekurang2nya memang diri sendiri yg dipersalahkan..tapi bila dah hasil serabainya dari tangan dan kaki manusia lain...ishhhhh...

3,4 hari ni rasa sedih je hati..tapi tak tau apa penyebabnya..agaknya manusia ni memang ada detik2nya yang dia sedih tak tentu pasal..rasa nak mengadu pada seseorg..tapi tak tau pada siapa..yang di atas tu..sudah semestinya,lewat solat harian..

benarla..bahagia itu tiada pada helaian wang..juga tiada pada pasang baju yang tergantung dlm almari tu...jauh sekali nak wujud pada koleksi kasut atau beg..pernah bahagia aku hadir pada susunan buku2 tapi seminggu ni tak baca sgt..agaknya tu la penyebab kesedihan ni...waaaaaarghhhhhhhh

ikut hati mati,ikut rasa binasa..sape yg mula2 cakap macam ni?ntah la..yg pastinya nak aku korek kembali bahagia aku tu sebelum makin jauh ia terbenam...doanya ya!!

Tiada ulasan: