Khamis, 27 September 2007

sambil menjeling...

anak mak limah bermain di padang
sambil mengendong adik di belakang
puas ku jeling2, dah puas ku pandang2
akhirnya sekali lagi masaku bakal terbuang

warrrggghhh!!!!
siapa kata yang disebutkan penagih ni cuma penagih dadah aje?siapa?semua benda boleh buat orang jadi penagih..isk isk..aku seorang penagih rupanye..bak kata akak aku, gila pun ada bermacam jenis jugak..ada gila buat amuk, ada jugak gila bola (jgn terasa wehh)..

penagih pun ada banyak jenis jugak..ada ketagih rokok (bukan kamu,insyaAllah!)..ada pula yg ketagih main game...dan diriku hari ni..ketagih bukak komputer!..apa la si annas nih!!!asal free je, tangan capai komputer..asal free je,tercongok depan komputer...ishhhhh

walau bagi sesetengah orang,mungkin komputer bukan apa2..tapi bagi aku benda ni macam parasit la..selalu mengganggu waktu aku..hehe..(padahalnya diri sendiri yg salah)...ye la,beliau selalu menggoda aku nih..haha..macam dalam citer pak kordi pulak dah..

astaghfiruLlah..masa yg cukup berharga di bulan pose ni sudah banyak disia2kan..sedangkan masa tu bukan senang nak dihargai..kalau gula dan minyak naik harga,semua penduduk bumi ni dah naik pening dan mengamuk..tapi masa yang memang dari dulu lagi tinggi harganya,takde siapa yang peduli..

kalau la masa pandai menyanyi,agaknya ni la nyanyian beliau..
"tolong kami..tolong kamu..kami ini bakal berlalu..
sudah pergi..takde lagi..kamu juga gigit jari..
duhai insan..sama ingat..masa bagai nyawa sendiri.."
(nyanyi ikut nada lagu anak yatim nyanyian P.Ramlee tuh)

demikian la cerita masa..yg sudah sering menusuk telinga aku..sejak kecik sampai besar..dari sekolah rendah sampai universiti..(asal nak exam je..ada la yg citer pasal masa,kan?)..so ingat2 la sendiri..

selamat berpuasa..dan mengejar pahala kebajikan...

1 ulasan:

HAnA-Ni-Mo-Nai berkata...

watashi penagih char hor fun yang berjayaaaa..!!!